Alessandro Cagno

Alessandro Cagno (1883. május. 2 – 1971. december. 23)

Torinóban született egy munkásosztálybeli családban, apja szénkereskedő lehetett. 13 éves kezdett dolgozni.

Motorcsónak versenyző, a repülés úttörője. Cagno társalapítója. Ő tervezte és tesztelte Olaszország első repülő iskola gépét a Pordenone-t. Elsőként repült Velence felet.

Tanoncnak a 13. Gépgyárban, Torinóban dolgozott. Őt később, Giovanni Agnelli alkalmazza.  Létszám 3 fő.  FIAT tesztpilóta, Agnelli személyi sofőrje.

1906-ban megnyerte az első Targa Florio-t Szicíliában. Majd át vált az Itala csapatra.

Első autóverseny győzelme 1904 július. A 100 lóerős FIAT-al a Susa-Mont Cenis (Susa-Moncenisio) hegyi versenyen.  A második helyezett 8 másodperccel lemaradva Felicce Nazarro másik FIAT.

Harmadik lett a Gordon Bennett Kupa-n, 1905-ben. Negyedik helyen végzett a Mont Ventoux Hillclimb versenyen. Ezeken a rendezvényeken Felice Nazzaro indólt szintén FIAT-al. Az első nemzetközi sikerét Fiatal érte el. Később 1905-ben a 3. helyen végzett a Circuit of Milano-n. 2. lett a Susa-Montecenisio Hillclimb, és első a Mont Ventoux Hillclimb versenyen Franciaországban.

1906-ban a Fiat másik torinói székhelyű gyártói csapatához ment az Itala-hoz (Fab Auto Itala SA.), Amivel megnyerte mind az alakuló Targa Florio 1906-ban és a Coppa della velocità 1907-ben.

A 1907 Coppa della velocità-on teljesítette a 486 km-es távot 4 óra 37 perc 26,6 másodperc alatt. Átlagsebességgel 65,2 Km/h  
Az autó később versenyzett az USA-ban is. Most az Angol National Motor Museum-ban van kialítva.

1908-ban ő vezette az új, 12-hengeres Italat. Részt vett a Francia Nagydíjon, és a Coppa Florion Bolognában.  Még ebben az évben vissza vonult a versenyzéstől.

Cagno elvesztette érdeklődését az autósport iránt 1910 körül, és elsősorban a repülés felé fordult.

Önkéntes volt az olasz-török háborúban (1911-1912).

Cagno a Fiat-al 1914-ben a Francia Nagydíjon tért vissza.

Az első világháború miatt abbahagyta a versenyzést.  

1920-ban ismét rajthoz állt, de csak 1923-ban sikerült az Olasz nagydíjat megnyernie egy FIAT-al.

Cagno visszavonult versenyző-1923-ban.  Torinóban élt 1971-es haláláig.  

Egy interjúban nyilatkozta.

A régiek az autó építésétől részt vettek a folyamatban. Ők hangolták finomra a beállításokat.

Az újkori Forma1 versenyzőinek könnyebb a dolga, mint nekik volt. A mostani versenyzők csak a vezetéssel foglalkoznak, a csapat minden mást megcsinál.
 


Verseny évek:

1906 : Italia
1908 : Italia
1914 : Fiat