Alessandro Cagno (1883. május. 2 – 1971. december. 23)
Torinóban született egy munkásosztálybeli családban, apja szénkereskedő lehetett. 13 éves kezdett dolgozni.
Motorcsónak versenyző, a repülés úttörője. Cagno társalapítója. Ő tervezte és tesztelte Olaszország első repülő iskola gépét a Pordenone-t. Elsőként repült Velence felet.
Tanoncnak a 13. Gépgyárban, Torinóban dolgozott. Őt később, Giovanni Agnelli alkalmazza. Létszám 3 fő. FIAT tesztpilóta, Agnelli személyi sofőrje.
1906-ban megnyerte az első Targa Florio-t Szicíliában. Majd át vált az Itala csapatra.
Első autóverseny győzelme 1904 július. A 100 lóerős FIAT-al a Susa-Mont Cenis (Susa-Moncenisio) hegyi versenyen. A második helyezett 8 másodperccel lemaradva Felicce Nazarro másik FIAT.
Harmadik lett a Gordon Bennett Kupa-n, 1905-ben. Negyedik helyen végzett a Mont Ventoux Hillclimb versenyen. Ezeken a rendezvényeken Felice Nazzaro indólt szintén FIAT-al. Az első nemzetközi sikerét Fiatal érte el. Később 1905-ben a 3. helyen végzett a Circuit of Milano-n. 2. lett a Susa-Montecenisio Hillclimb, és első a Mont Ventoux Hillclimb versenyen Franciaországban.
1906-ban a Fiat másik torinói székhelyű gyártói csapatához ment az Itala-hoz (Fab Auto Itala SA.), Amivel megnyerte mind az alakuló Targa Florio 1906-ban és a Coppa della velocità 1907-ben.
A 1907 Coppa della velocità-on teljesítette a 486 km-es távot 4 óra 37 perc 26,6 másodperc alatt. Átlagsebességgel 65,2 Km/h
Az autó később versenyzett az USA-ban is. Most az Angol National Motor Museum-ban van kialítva.
1908-ban ő vezette az új, 12-hengeres Italat. Részt vett a Francia Nagydíjon, és a Coppa Florion Bolognában. Még ebben az évben vissza vonult a versenyzéstől.
Cagno elvesztette érdeklődését az autósport iránt 1910 körül, és elsősorban a repülés felé fordult.
Önkéntes volt az olasz-török háborúban (1911-1912).
Cagno a Fiat-al 1914-ben a Francia Nagydíjon tért vissza.
Az első világháború miatt abbahagyta a versenyzést.
1920-ban ismét rajthoz állt, de csak 1923-ban sikerült az Olasz nagydíjat megnyernie egy FIAT-al.
Cagno visszavonult versenyző-1923-ban. Torinóban élt 1971-es haláláig.
Egy interjúban nyilatkozta.
A régiek az autó építésétől részt vettek a folyamatban. Ők hangolták finomra a beállításokat.
Az újkori Forma1 versenyzőinek könnyebb a dolga, mint nekik volt. A mostani versenyzők csak a vezetéssel foglalkoznak, a csapat minden mást megcsinál.
Verseny évek:
1906 : Italia
1908 : Italia
1914 : Fiat
Legutóbbi hozzászólások