1903-ben alapította Bayard-Clement francia vállalkozó. Autókat, repülőgépeket és léghajókat gyártottak.
A gyár Mezieres városában épült. Nevét a város megmentőjéről kapta Chevalier Pierre Terrail Lord of Bayard-ról. Szobra a gyár előtt található téren áll. A cég logójának is ezt a szobrot vállasztota.
1894-ban tervezték az első autót. 1903-ra készült el, kezdődött a gyártása.
1904 Clément-Bayard termelése nőtt, 1800 és 3000 autó évente. 1907-re a dolgozók száma 4000 lett. Luxus és kiváló minőségű, kétüléses kéthengeres 8-10 LE autókat gyártottak. Egyik modelljük nagy négyhengeres 50-60 LE-s volt, amely meghaladja a 60 km / h.
1922-ben a társaság felbomlott és a gyárat átvette a Citroën.
1910-ben Clément-Bayard kezdték gyártani egy elegáns, kicsi és olcsó kétüléses roadstert egy 4 hengeres 10/12 LE-s. Nagyon népszerű volt, a termelés folytatódott egészen az I. világháború kitöréséig.
1906 szezon
Clément-Bayard három autóval indúlt a 1906 Francia Nagydíj Le Mans Hol Clement. Harmadikként fejezetbe, 100LE autójával. A távot 12 óra 49 perc 46 másodperc alatt fejezte ba. Gyakoriak voltak a defektek és a gumiabroncs gyártója Michelin bevezette a levehető peremmel ellátott gumiabroncsot.
1907 szezonban
Albert Clement meghalt, a 1907 Francia Nagydíj felkészülésén május 17-én.
Verseny évek:
1906 : A. Villemain – Albert Clément – De la Touloubre
1907 : Alezy – Elliott Shepard – Pierre Garcet
1908 : Fernand Gabriel – Lucien Hautvast – Victor Rigal
Csapatoknak motor beszállító:
1906: Csapat és konstruktőr egyben.
Legutóbbi hozzászólások