Hotchkiss Francia autógyártó cég (1903 – 1955).
A márka jele két keresztbe fordított ágyú, felidézve a cég történelmét, mint volt fegyvert gyártó.
Az autógyártás felé 1903-ban fordultak. Először más élenjáró cégeknek gyártottak főtengelyeket. Majd teljes motort.
Később saját autótípust készítettek. Az autót Mercedes kivitellel készítették
Az első saját autókat Mercedes kivitelben gyártották. A cég kisebb részesedést tudott csak szerezni az autó iparban.
Az első világháború kitörésekor az autógyár átkerült a leányvállalatokhoz. felé fordult a háborús termelés és a leányvállalat Angliába. Francia országban visszatértek a fegyvergyártáshoz. Gépfegyver gyártás lett a fő profiljuk.
A háború után megpróbáltak betörni a luxusautó piacra, da a prototípuson nem jutott át az új autó.
1926-ban megépülő az új gyár Boulevard Ornano. 1929-ben a Hotchkiss vásárolt egy acél öntödét, amely lehetővé teszi a házon belüli acélszerkezeteket gyát.
1933-ban új rendszerű autókat épített ki. A kocsikat ikerkarburátorral szerelte fel. Ennek köszönhető, és más újításoknak, hogy a Grand Sport és a Párizs-Nizza versenyeket Hotchkiss nyerte 1937-ben. A Monte Carlo Rally 1932, 1933, 1934, 1939, 1949 és 1950-ben.
A céget 1936-ban államosították. a fegyvergyártó múltja miatt. Az autó céget 1937-ben át vette a Amilcar. A újrafegyverkezés felgyorsításában ők is részt vettek, elkezdek katonai járművek és könnyű tankok gyártani. Amikor Franciaország hadat üzent, 1939 szeptemberében, Hotchkiss egy nagy megrendelést kapott 6 hengeres motorok gyártására. Azonban, mivel a katonai helyzet romlott a döntés született, 1940. május 20-án, hagyjon fel a gyárat, amely már teljes mértékben koncentrált háborús termelésre. Evakuálási terv született. A gyárat Auxerbe majd Moulinsba, majd tovább dél felé költöztették. Majd a megszállást követően a gyár kénytelen volt a megszállóknak termelni. A Peugeot-al összevonták egyese részeit. A zsidótörvény miatt 1940. október 18-án a németek elkobozták a gyárat.
A felszabadulás után 1944-ben, Ainsworth visszatért és a termelést újraindította 1946-ban a háború előtti autókat, kisteherautókat és traktort gyártottak. Ainsworth 1949-ig irányította az összevont gyáregységeket. Maurice de Gary vette át az irányítást. A Peugeot család eladta, a céget. 1951-től Hotchkiss-Grégoire néven üzemet tovább.
1954-ben Hotchkiss egyesült a Delahaye-el. 1955-ben az utógyártás leállt, terepjárók gyártásával foglakoztak. 1956-ban a céget megvette a Brandt, háztartási készülék gyártó cég. Majd ismét átvette 1966-ban a Thomson Houston. Katonai járműveket készítettek 1967-ig és 1971-ig teherautókat.
Verseny évek :
1906 : Elliott Shepard – Hubert le Blon – Jacques Salleron
Legutóbbi hozzászólások