Panhard eredetileg Panhard & Levassor, mint autógyártó cég jött létre. René Panhard és Émile Levassor 1887-ben alapította meg.
Panhard & Levassor értékesített az első automobil 1890-ben. Ezek az első járművek meg nem voltak szabványosítva, minden egyedi design volt. Panhard & Levassor Company az egyik legnagyobb és legnyereségesebb autógyár az első világháború előtt. Itt készültek a hivatalos elnöki autók 1913 – 1920 között.
1895-ben, Panhard & Levassors végzett az első és a második helyen a Paris-Bordeaux-Párizs versenyen. Panhards nyert számos versenyen 1895-től 1903-ig.
Az első világháború alatt Panhard, mint a többi vezető autóipari gyártók, koncentrált a háborús termelésre, beleértve a nagyszámú katonai teherautót, repülőgép-hajtóműveket és fegyver alkatrészek is. Panhard márkájú autót nagyon szívesen használták a katonai vezetők. Így Párizsban gyakran tűntek fel vele. Sőt az Élysée-palota és a frontvonalak között is ilyen autók teljesítettek szolgálatot.
A háborút követően 1918-ban, Panhard újra személyautót gyártott.
A cég több Párizsi autószalonon is új motelekkel rukkolt elő, de a legnagyobb változás a cég életében csak a második világháború utáni korszak hozta.
A világháború után a nevet váltott Panhard-ra elhagyva az & Levassor-t a nevéből. Az acélt, amit eddig használtak az autóikhoz megpróbálták lecserélni alumíniumra. Ez a költségeket nagyon megnövelte. Az autók ár többszörösére emelkedett. Így a cég a csőd közelébe került. A világháború utáni nagy hiány volt Francia országban az acélból.
Egy ideig a háború után, a Panhard-alapú Monopole versenyautók kaptak hivatalos támogatást Panhard-től, arra használják, hogy jó hatásfokú autókat állítsanak elő. Ennek köszönhetően nyerek a Le Mans-ban 1950-ben, 1951-ben és 1952-ben majd 1953-ban is a versenyeket. Panhard az élvonalban volt, míg 1955-ben a versenyzőjük halálos balesetet szenvedett. Az ötvenes években és a korai hatvanas években Deutsch Bonnet versenyzők folytatta a versenyeken a siker szériát, más kisebb motor osztályokban.
Az utolsó Panhard személygépkocsi 1967-ben épült. A Citroen hatására csökkent az eladások száma, A Citroën növelte részesedését a gyárban, teljes ellenőrzést 1965-ben veszi át. 1967-re a polgári ágat elnyeli a Citroën, és a márka eltűnik. 1968 óta Panhard csak páncélozott járműveket gyárt.
2004-ben, Panhard elvesztette a versenyt egy másik katonai járművek gyártóval szemben. Auverland-ot választotta a Francia hadsereg. Ez lehetővé tette, hogy Auverland megvásárolja a Panhard-et 2005-ben. Azonban a nagy hírneve miatt a Panhard tovább élt. A PVP által tervezett Auverland viselte a nevet.
A céget véglegesen 2001-ben szüntették meg. Cég név a Renault tulajdona volt, de a Volvo Group meg vette a nevet 2012 októberében. A Panhard név 62,5 millió eurót ért.
Verseny évek :
1906 : George Heath – Georges Teste – Henri Tart
1907 : Dutemple – George Heath – Hubert Le Blon
1908 : George Heath – Henri Cissac – Henry Farman
Legutóbbi hozzászólások